Time Machine DE - błąd z wyrzutem kuli, brak dzwonków - Wersja do druku +- Forum Flipperowe (https://forum.flippery.org.pl) +-- Dział: Warsztat (https://forum.flippery.org.pl/forumdisplay.php?fid=107) +--- Dział: Awaria! - prośba o pomoc (https://forum.flippery.org.pl/forumdisplay.php?fid=38) +--- Wątek: Time Machine DE - błąd z wyrzutem kuli, brak dzwonków (/showthread.php?tid=2427) Strony:
1
2
|
- mizet102 - 16/09/2018 Czyli biało-fioletowy jest zwarty do masy i to poprzez diodę.Trzeba niestety poszukac.Wyciągnij wtyczkę CN10 i dokładnie przyjrzyj sie wszystkim bialo-foltetowym pod pulpitem . Jest ich dokładnie 4 i proste do znalezienia zgodnie z rozmieszczeniem w Manual. Wykorzystaj omomierz ale z czarnym podpiętym do masy . Przyrząd w pozycji test diody. Bialo fioletowy ma zwarcie. Sprawdź dokładnie cały ten łańcuch przewodów. Czynnośc nieskomplikowana tylko trochę czasochłonna. Przed chwilką sprawdzałem, bo mam taką samą maszynę i jest biało fioletowy na drzwiczkach od tilt. Rozłącz wobec tego wtyczke od drzwiczek i wtedy zmierz napięcie . Podejrzewam że na drzwiczkach jest błąd bo one całe są masą. - Cruiser - 16/09/2018 Mizet102 z tymi drzwiczkami strzał w dziesiątkę Odpinałem po kolei wszystko i dopiero po odlutowaniu przewodu z drzwiczek napięcie znormalniało. Niby wzrokowo wszystko ok, nic nie zwiera, dioda jest wlutowana po drodze (hmmm...po drodze ?) no i po odlutowaniu wróciło 4.9C na całym kolorze. W teście nie pojawiają się już żadne zwarte switche. Targety na tym przewodzie już działają. Zostaje "nadwyrzut" kul i dzwonki. Jeśli masz taką samą maszynę to może wrzuciłbyś kilka zdjęć jak wygląda prawidłowa instalacja jeśli nie ma tam rzeźby ? Szukałem po necie ale rzadko są wyraźne zdjęcia playfielda od dołu ze zbliżeniami. Muszę jeszcze znaleźć co to za sygnał na starcie kulę wyrzuca, co ciekawe dzwonki w tej samej chwili mrugnęły cewkami, ciekawe. - mizet102 - 16/09/2018 Będzie trzeba to prześlę fotki ale na spoko. Co do przewodu od tilt na drzwiczkach to oczywiście, że przez diodę. Zawsze biały dochodzi to anody diody a jej drugi koniec do styku. W tym przypadku na 100% srubka mocująca styk tilt dotyka do jednej z blaszek a zatem robi zwarcie katody do masy ( do sprawdzenia) Teraz co do jak to piszesz- nadwymiarowych kulek. W sumie sprawa jest prosta. Nie czytasz widze dokładnie co wcześniej pisali koledzy a w szczególności kolega dioda2000. Zrobimy test switch i zaraz Ci pokażę gdzie błąd. Zdejmij t ę blachę na magazynkiem kulek. Wejdź w test switch i wyjmij wszyskie 3 bile. Nie powinno sygnalizować zwarcia żadnego ze styków. Kladź kolejno jedną tę samą kulke na poszczególne styki zaczynajć od Outhole. I tutaj będzie dobrze. Zasygnalizuje tylko jeden nr styku(10) Teraz kulkę na Trough1 i też powinoo pokazać tylko jeden styk a pewno pokaże dwa???. Tak samo pokaze dla Trough 3??. Zerknij pod blat a tam widać jakieś połączenie Trough1 oraz 3 . A zatem maszyna widzi wiecej kulek niż ich jest i dlatego wyrzuca. Na foto nr 184 ja widzę jakieś połączenie między Trough 1 oraz 3 czyli między przewodami biało zielony oraz biało czerwony. To jest możliwa przyczyna błędów - Cruiser - 16/09/2018 Czytam czytam, robiłem test z kulami na początku wydaje mi się że było wszystko ok. Mogę zrobić jeszcze raz test na zwarte switche z jedną kula podróżującą po Trough 1-3 (jutro bo dziś już nie mam siły znowu go otwierać, tym bardziej ze znów mi bezpiecznik zjarał i nie wyrzuca kul) . Nie widzę tego połączenia, o którym piszesz między 1 a 3 , do jednego dochodzi jego przewód biały i zielony i do drugiego też. Wszystko zdaje się pasować z opisem na płycie. - Cruiser - 21/10/2018 Sprawdzone, żaden switch aktywowany kulą nie wskazuje na inny. Przy okazji zrobiłem test cewek i w automatycznym trybie pali mi bezpiecznik F5 na pozycji "outhole" . Przytrzymuje cewkę przez chwilę i bezpiecznik się pali, przy teście ręcznym jak szybko przejdę dalej to jest ok. Zacząłem szukać czy może jakaś dioda nie jest trafiona i powoduje ten strzał w outhole, odlutowałem po kolei różne cewki i było to samo. Czasem po odlutowaniu cewki było jeszcze dziwniej, po włączeniu flippera od razu strzelały cewki. Odpiąłem wszystkie drobne wtyczki, włączniki na stole i było to samo. Temat chyba nie jest taki prosty. Z tego co widziałem na filmach to ten model zaraz po włączeniu i teście switchy (bad switches none) stuka jakąś cewką ale nie tą z outhole, kula nie powinna wypadać po starcie. Zobaczcie słychać tutaj w 20 sekudzie : https://youtu.be/Ut_HrBkeN0E U mnie ta cewka jakby przebija na inne i uruchamia wszystkie, które wyrzucają kule. Stąd pomysł z uszkodzoną diodą, ciężko sprawdzić bez odlutowania więc problematyczne. Jedyne momenty kiedy kula nie jest wyrzucana z outhole to po odpięciu kostek sterujących cewkami. Przy jednej jest efekt przepalonego bezpiecznika F5 i słychać w głośniku "Pch" zamiast strzału z cewki a przy drugiej efekt przepalonego innego bezpiecznika i wtedy słychać jedynie cewkę próbującą w nieskończoność wyrzucić kulę spod stołu lub samo załączanie przekaźnika. - Cruiser - 24/10/2018 bump - Pinball Wizard - 25/10/2018 Cruiser napisał(a):bump??? - RAV - 25/10/2018 Bumper zadziałał? - Cruiser - 27/10/2018 Mizet wyślij mi płytę logiki do podłączenia na testy to będę miał pewność że tam nie ma jakiejś kuchy. Płacę za przesyłki w dwie strony + dobrą flaszkę. Inaczej cienko to widzę. Chyba że ktoś ma na sprzedaż niedrogą sprawną 520-5003-02 , to zaryzykuję wymianę. - mizet102 - 27/10/2018 OOOOO? Coś nowego? Moja płyta jest sprawna i nie wymaga zadnych testów. A Ty jeśli chcesz abym przetestował plyte i usunął ewentualną usterkę to sam wyślesz. - Pinball Wizard - 27/10/2018 Sądzę, panowie, że na takie dialogi właściwszym miejscem jest PW. - mizet102 - 27/10/2018 Też tak uważam :roll: Dzięki za nauki. |