Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Personalizowany flipper
#2
Gruby projekt. Z cudem to może nie graniczy, ale potrzeba w to włożyć dużo pracy i pieniędzy. Powstasło kilka takich fliperów (jak np. Bride of Pinbot 2.0).

1. Zmiana budy to stosunkowo prosty temat. Trzeba przygotować grafike, wydrukować na folii, zedrzeć stare naklejki i przykleić nowe (tak w uproszczeniu). Kilka dni roboty.

Zmiana grafiki na playfieldzie to już trudniejszy temat bo trzeba by przygotować nadruk pasujący do otworów. Ja bym rozebrał playfield do zera i zrobił skan. Masz wtedy bazę do zrobienia grafiki od zera. Będziesz mógł później na koniec przygotować z tego również wektory do plotera tnącego który Ci wytnie otwory pasujące do tych w playfieldzie. Następnie nałożenie nowej naklejki i dobre zabezpieczenie (lakier?).

Co do wymiany samych elementów mechanicznych to tu już dużego pola do popisu nie ma, bo generalnie maszyna jest zaprojektowana tak, że pod spodem nie da się pozmieniać układu mechanizmów. Ewentualnie wymiana różnych figurek itp. pewnie by wchodziła w grę.

2 i 3. Moim zdaniem tylko p-roc wchodzi w grę. Inaczej musiałbyś zmienić grafikę i program "ręcznie", czyli zorientować się jakie obszary w epromach co zajmuje, wyczaić format, przygotować bitmapy animacji i dźwięki... Może być problem żeby w ogóle to ugryźć. Taniej i szybciej będzie stworzyć wszystko od zera korzystając z proc'a, bo tu masz dosyć dobrze udokumentowane interfejsy do poszczególnych podzespołów. Program napiszesz w pytonie i/lub w C, jest kilka frmeworków podlinkowanych na stronie.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości