Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LED Scoop Mod
#1
Dinio poprosił żebym wyjaśnił trochę o tym LED Scoop Modzie, który pokazałem w temacie "Moje zabaweczki" a NEX dał upomnienie, że do modów jest inny dział, więc przeniosłem się tutaj.

Patent niesamowicie prosty lecz niesamowicie efektowny. Podświetlanie dziurek to już u mnie norma w każdej grze. Można, oczywiście, kupić sobie moda z eBaya za 110zł, tylko po co, skoro można samemu takiego moda zrobić za ułamek ceny.

Co będzie potrzebne?

- przewód 18AWG, ogólnie przydatny wg mnie przy gmeraniu we flipperach. Polecam kupić czarny i czerwony, ja tak identyfikuję plus i minus.
http://www.ematador.pl/pl/c/Przewod-18-A...0.75mm2/88

- oporniki 270 ohmowe (1/4W z tego co pamiętam) wiadomo bo potrzebny prąd
http://www.tme.eu/pl/details/1_4w270r/re...aaaf2bbef8 (ja wolę te w kolorze drewna :-P )

- diody LED w jakim chcemy kolorze, ja polecam te przeźroczyste co świecą kolorem niż te z farbowaną pokrywą
http://botland.com.pl/142-led-clear-tht

- złącza krokodylkowe, te też biorę czarne i czerwone żeby do przewodów pasowały
http://botland.com.pl/zlacza-krokodylkow...-5szt.html

- lutownica

- cyna

- taśma izolacyjna

- narzędzia (głównie do zabawy przy przewodach)

1) Ucinamy dwa kawałki po około 25cm przewodu 18 AWG. Ściągamy z obu stron 1cm izolacji tak żeby wystawały kabelki. Kabelki skręcamy po każdej stronie aby nie rozchodziły się na boki.
2) Na jednym końcu każdego kawałka przewodu montujemy złącza krokodylkowe, zaciskamy tak aby nie spadły.
3) Do strony czerwonego przewodu 18 AWG na której nie ma złącz krokodylkowych lutujemy opornik 270 ohm.
4) Do nielutowanej strony opornika 270 ohm lutujemy anodę diody LED (dłuższa nóżka).
5) Do strony czarnego przewodu 18 AWG na której nie ma złącz krokodylkowych lutujemy katodę diody LED (krótsza nóżka).
6) W okół wyeksponowanych części DRUTU od diody LED i opornika owijamy taśmę izolacyjną.

W ten oto sposób mamy coś takiego:
Złączę krokodylkowe -> czerwony przewód 18 AWG -> opornik 270 ohm -> dioda LED -> czarny przewód 18 AWG -> złączę krokodylkowe

Podpinamy złącza krokodylkowe pod GI playfieldu, oczywiście do tych żarówek, które świecą się cały czas (nie od insertowych, nie od flasherów, tylko od #44 pod plastikami).
Ostatni etap to umieszczenie diody LED tak, aby podświetlała "scoop". W tym celu należy pamiętać, że dioda LED musi CELOWAĆ w to zagięcie. LEDówki nie świecą na maksa jak żarówki tj. dookoła, tylko w kierunku w którym są wycelowane. Zawsze jest pozycja, która dobrze podświetla "scoop". Trzeba ją po prostu wyszukać.
Gdy już znajdziemy pozycje w której podświetlenie nas zadowala, mocujemy cały mechanizm taśmą izolacyjną.

[Obrazek: image.jpg]

[Obrazek: image.jpg]

[Obrazek: image.jpg]

[Obrazek: image.jpg]

[Obrazek: image.jpg]

!!! UWAGA !!!

Pinball Wizard napisał(a):Dobry opis, ale... jest pewne "ale". Obwody GI są obwodami prądu przemiennego o napięciu skutecznym ok 6,3V (przy pełnej jasności, ponieważ zastosowane w tych obwodach triaki mogą ją regulować). Napięcie szczytowe wynosi ok 8,88 V. Z danych technicznych diody wynika, że max napięcie wsteczne diody LED (tak, tak, LED to dioda!) wynosi 5 V podczas gdy w naszym układzie wynosi ono o prawie 4 V więcej! Ktoś powie, że opornik to redukuje. Zgoda, ale robi to wyłącznie dla górnej połówki sinusoidy wtedy, gdy przez diodę płynie prąd, czyli gdy świeci. Dla bezpieczeństwa diody LED należałoby równolegle do niej dolutować zwykłą diodę ale w przeciwnym kierunku (czyli anoda LED z katodą diody a katoda LED z anodą diody). Wówczas dolna połówka sinusoidy spolaryzuje tę dodatkową diodę w kierunku przewodzenia, a zatem popłynie prąd, a zatem napięcie wsteczne na diodzie LED wyniesie tyle, ile wynosi napięcie przewodzenia tej drugiej, czyli ok 0,7 V. Dzięki temu prostemu trickowi nasz LED pożyje wielokroć dłużej.

Dzięki dla Pinball Wizarda za dodatkowe, lecz niezbędne, informacje, które pomogą nam ulepszyć moda.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości